Nico Hülkenberg na ruim 200 races voor eerste keer op Formule 1-podium: ’Dit voelt surreëel’

„Het heeft heel lang geduurd. Maar ik wist ik dat ik het ergens in me had”, aldus Hülkenberg, die als negentiende was gestart. Een week eerder in Oostenrijk was hij na een inhaalrace als negende gefinisht. Op Silverstone kwam hij achter de McLaren-coureurs als derde over de streep.

„Dit voelt heel surreëel. De condities waren knettergek vandaag. Het was een overlevingsgevecht voor een groot deel van de race. Maar we zaten er als team bovenop. Op de juiste momenten de pitstops en de goede banden. We hebben geen fout gemaakt.”

In de slotfase hield hij ook nog eens zevenvoudig wereldkampioen Lewis Hamilton (Ferrari) achter zich. „Ja, de druk zat erop, maar ik ben niet onder die druk bezweken. Ik ben hier enorm blij mee”, aldus de Duitser, die applaus kreeg van het Britse publiek, hoewel die misschien liever Hamilton op het podium hadden willen zien. „Sorry mensen, maar het is ook mijn dag, haha!”